تبلیغات
mosbat - یوگا وتنیس

یوگا وتنیس

جمعه 5 تیر 1394  03:18 ب.ظ

نوع مطلب :تنیس ،یوگا ،

وضعیت های یوگا برای بازیکنان تنیس
نویسنده: ویرجینیا ایورسن، م.د
image 
انجام دادن وضعیت های یوگا به طور منظم یک راه بسیار موثر برای داشتن بدنی قوی، روی فرم و نرم است. اگر شما به طور فعال در وزش و یا فعالیت ورزشی هستید که گروه خاصی از عضلات را به طور مداوم درگیر می کند تمرین آسانا های یوگا آن عضلات را قوی، انعطاف پذیر وهماهنگ با بقیه بدن قرار می دهد. تمرین آسانا های یوگا به جلوگیری از حوادث ناشی از ورزش کمک می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک بازیکن تنیس مشتاق هستید، ممکن است دریابید که شانه ها، گردن، پاها، و حتی آرنجها (از این رو ضرب المثل مشکل آرنج در بین بازیکنان تنیس وجود دارد) به دلیل در گیر بودن زیاد، شروع به سفت و خسته شدن می کنند.
image 
وضعیت دلفین یک حالت بسیار موثر برای رفع تنش از شانه ها، گردن و بازو هاست. این وضعیت همچنین کشش خوبی به پشت پاها داده و به رفع تنش در عضلات پشت ران و ساق پا کمک می کند.تمرین کردن وضعیت دلفین، حتی برای مربیان یوگا، تمرینی کاملا کاربردی است .وضعیت دلفین یک حالت وارونگی نیز هست، لذا به گردش اکسیژن تازه به بخشهای وسیعی از بدن از جمله مغز می کند.افزایش گردش اکسیژن تازه و خون در سراسر بدن و ذهن به شما انرژی می بخشد و هر گونه گرفتاری ذهنی را رفع می کند.
وضعیت دلفین
image
برای تمرین وضعیت دلفین ابتدا بدن خود را با یک سری از حرکات سلام بر خورشید گرم کنید. اگر وقت داشته باشید ممکن است مایل به تمرینات ایستاده و تعادلی قبل از انجا م تمرین دلفین باشید. زمانی که به اندازه کافی بدن خود را گرم کردید به وضعیت تادآسانا در جلوی تشک یوگای خود بایستید. یک نفس عمیق بکشید، یک نفس کامل، و سپس با دم بعدی، به وضعیت شروع سلام بر خورشید رفته و وضعیت سگ سر پایین را انجام دهید
image 
از حالت سگ سر پایین به وضعیت کودک رفته تا قبل از رفتن به وضعیت دلفین برای لحظاتی استراحت کنید. زمانی که آماده شدید، بازوهای خود را مقابل خود روی تشک یوگا و تقریبا به فاصله عرض شانه ها از یک دیگر قرار داده و انگشتان دستتان را به آرامی در یکدیگر فرو برید. شما یک مثلث با ساعدها و دستهایتان خواهید ساخت. دستان شما باید طوری روی تشک یوگا قرار گرفته باشد که قسمت بیرونی انگشت کوچک شما روی تشک باشد. با دم بعدی خود را بالا کشیده و وارد حرکت اصلاحی سگ سر پایین شوید. وزن شما روی بازوها و پاها خواهد بود
image .
این حرکت اصلاحی سگ سر پایین همان وضعیت دلفین است. وزن خود را به طور مساوی روی ساعدها تقسیم کنید و به خاطر داشته باشید که با نگه داشتن لبه به سمت پایین و پشت مانع قوز کردنتان شوید.برای رها کردن فشار در گردن شانه ها ساعدها را هر چه بیشتر به تشک یوگا فشار دهید. دم عمیق و باز دم کامل داشته باشید. وضعیت دلفین را به مدت سه تا پنج دم و باز دم حفظ کنید، و سپس از وضعیت دلفین خارج شده وبه وضعیت کودک کشیده وبه مدت چندین دم و باز دم استراحت کنید. برای بهره مندی بیشتر حالت دلفین را دو بار دیگر، قبل از انجام سایر تمرینات یوگا انجام دهید. 

مترجم:مهسا اسکندری
منبع : Aura Wellness Center
ویراستارفروزنده شاملو


نوشته شده توسط: z e | آخرین ویرایش:جمعه 5 تیر 1394 | نظرات() 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر